بهره برداری از راه آهن چابهار به زاهدان تا پایان سال انجام می‌شود تاریخ شروع معاملات نات کوین + لیست صرافی ها اطلاعیه اتاق اصناف مشهد برای واحد‌های صنفی مشهد | الزام واحدهای صنفی به دریافت شناسه یکتا دو مشکل عمده در حوزه منابع آبی خراسان‌رضوی | مجوز‌هایی از جنس برداشت بیشترازظرفیت آبخوان‌ها جزئیات مبلغ و اقساط وام ودیعه‌مسکن اعلام شد | اقساط و سود وام ودیعه چقدر است؟  وام۶۰۰ میلیون تومانی برای ایثارگران در سال ۱۴۰۳ + جزئیات جدال بورس با نرخ بهره | گزارش بازار سهام (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) پرفروش‌ترین موبایل‌های امروز کدامند؟ + جدول (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) اصلاح قیمت تخم مرغ ضروری است حباب ربع سکه رکورد زد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستور رئیس بانک مرکزی برای بررسی انتشار اطلاعات مالی مصاف ۵۵ کشور مقصد زعفران ایرانی برقراری پرواز‌های مشهد - ایلام بعد از یکسال امروز، امکان ثبت قرارداد‌های مسکونی در سامانه خودنویس مقدور نیست (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) متقاضیان برای خرید لاستیک خودرو «کد پیش‌ثبت‌نام» را اخذ کنند (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) متقاضیان سهام عدالت مراجعه حضوری نکنند!  نمایشگاه گل‌وگیاه مشهد از دوشنبه (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز به کار می‌کند رقم نجومی اجاره بها در احمدآباد مشهد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) چه کسانی می‌توانند دو بار وام ازدواج بگیرند؟ + جزئیات قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (شنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا بازار طلای مشهد امروز باز است؟ (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) روش دریافت سود سهام عدالت متوفیان | همه را یک‌جا دریافت کنید آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان | سقوط بیت‌کوین و اتریوم (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جدیدترین وضعیت بازار خودرو؛ سورن، دنا پلاس، شاهین، جک و هایما چقدر قیمت خورد؟ + جدول قیمت‌ها (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۶ میلیون واحد تقاضای مسکن از سال‌های گذشته باقی مانده است
سرخط خبرها

جهش تولید با مشارکت مردم، در روحیه کارآفرینی تنیده است

  • کد خبر: ۲۲۳۱۸۳
  • ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۵
جهش تولید با مشارکت مردم، در روحیه کارآفرینی تنیده است
رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی به مناسبت روز کارآفرینی گفت: دولت‌ها در شعار، بخش خصوصی را قبول دارند ولی در عمل، بخش خصوصی را قبول ندارند و رقیب خودشان می‌دانند.

به گزارش شهرآرانیوز، سوم اردیبهشت ماه روز تولد شیخ بهایی، در تقویم کشور به عنوان «روز ملی کارآفرینی» نام‌گذاری شده است. کارآفرینی از آن جهت در یک کشور اهمیت دارد که می‌تواند زیربنای تولید و توسعه کشور باشد. از جهتی هرچه روحیه کارآفرینی در یک جامعه شکل بگیرد، در ایجاد اشتغال  و کاهش نرخ بیکاری سهیم خواهد بود.

«تولید با مشارکت مردم» به عنوان شعار سال، در اصل حسن‌ختام ایجاد روحیه کارآفرینی در کشور است که مسلماً الزامات حمایتی دولت از بخش خصوصی را می‌طلبد.

رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز تصریح کرد: در استان خراسان‌رضوی، کارآفرینان عمدتاً در بخش خصوصی فعال هستند و در حوزه خصولتی و دولتی آمار پایین است. خوشبختانه کارآفرینان بزرگ استان رابطه خوبی با کارگرانشان دارند؛ حتی در بحث تعیین حداقل‌های دستمزدی قانونی، بیش از چیزی که هست، از کارگر حمایت می‌کنند.

محمد حسین روشنک ادامه داد: حوزه کارآفرینی حوزه‌ای است که نباید الزام و اجباری بر روی آن باشد. دستگاه‌های اجرایی استان چه اداره کار و چه استانداری در حوزه حمایت از کارآفرینی وضعیت خوبی دارند. تشکل‌های بخش خصوصی هم در کنار آن به خوبی عمل کرده‌اند.

وی تصریح کرد: ما در حوزه کارآفرینی در خراسان رضوی وضعیت خوبی داریم و اشتغالمان به خوبی پیش رفته است.



روشنک افزود: موضوعی که مورد تأکید ماست اینکه دولت‌ها در شعار، بخش خصوصی را قبول دارند ولی در عمل، بخش خصوصی را قبول ندارند و رقیب خودشان می‌دانند. دولت در بحث نظارتی باید بر بخش خصوصی نظارت داشته باشند، اما این نباید به معنی مداخله باشد. وقتی کاری به بخش خصوصی محول نشده است، چگونه می‌توانیم به شعار عمل کنیم و جهش تولید و مشارکت مردم داشته باشیم.

رئیس کانون کارآفرینان بیان کرد: سازوکار‌های جهش تولید با مشارکت مردم را فعالان بخش خصوصی با دولتی‌ها باید تعیین کنند. و در واقع باید فضایی باشد که بخش خصوصی در حوزه تسهیلات بانکی، بورسی و تصمیم گیری ها هم صاحب‌نظر باشد. اما در شرایط فعلیبه شکلی است که بخش خصوصی در بلاتکلیفی به سر می‌برد که شعار جهش تولید با مشارکت مردم چگونه تعریف می‌شود!

وی یادآور شد: یکی از موضوعاتی که اکنون مطرح شده تعطیلی پنج‌شنبه‌هاست؛ مجلس به چه حقی بدون توجه به بخش خصوصی در سال جهش تولید و مشارکت مردم این تصمیم را گرفته است که چهار روز تعطیلی پشت‌سرهم را برای مبادلات تجاری بخش خصوصی در نظر بگیرد؟ این در تناقض با حمایت از بخش خصوصی است.

وی افزود: من معتقدم اگر بناست جهش تولید داشته باشیم، اولاً مجلس باید مصوبه تعطیلی پنج‌شنبه‌ها را بلافاصله باطل کند؛ چراکه این، یک بار اضافه‌ است که بر دوش بخش خصوصی گذاشته شده و برخلاف شعار امسال و سهم بخش خصوصی در تصمیم‌گیری‌هاست.

رئیس کانون کارآفرینان خراسان‌رضوی گفت: در استان، بخش خصوصی از اختیارات استاندار خراسان‌رضوی بهره می‌برد و مشکلی ندارد، اما نیاز است این اختیارات بیشتر شود تا سایر ارگان‌های دولتی در استان ملزم به تبعیت از آن‌ها باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->